Dylematy Centrów Handlowych

Teaser

Centra Handlowe, Galerie lub Parki – tego typu obiekty na stałe wpisały się w krajobraz miejski. Dogodny dojazd, renomowane sklepy i liczne atrakcje - to wszystko sprawia, że Polacy chętnie swój wolny czas spędzają w Centrach Handlowych. Pojawia się jednak pytanie czy tego typu obiektów nie jest za dużo? A może wprost przeciwnie - popyt na Centra Handlowe rośnie?

To, co przyciąga do nich ludzi – to szeroka oferta – handel, gastronomia i rozrywka. Gdy to wszystko jest jeszcze pod jednym dachem, to w Centrach Handlowych można spędzać cały dzień. Do tej pory wybudowano w Polsce ponad 350 centrów handlowych, o łącznej powierzchni 8 milionów metrów kwadratowych. Bez względu na to czy są to małe, średnie czy duże – są mniej czy bardziej ekskluzywne - Polacy lubią Centra Handlowe.

Jednak jak twierdzi Agnieszka Juszkis - Marketing Manager Galerii Malta, choć najlepszą lokalizacją dla dużych obiektów handlowych są centra miast to, „ W niektórych miejscowościach chociażby w Poznaniu, mówi się dużym nasyceniu tego typu obiektów i powoli zaczyna brakować miejsca na rozwój nowych projektów.”

Nic zatem dziwnego, że Centra Handlowe, które już istnieją szukają różnych metod by zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Rozbudowują się i unowocześniają istniejącą infrastrukturę, a swoje usługi oferują w atrakcyjnych cenach.

Walka Centów Handlowych o klientów jest olbrzymia. Inwestorzy poszukują nowych miejsc do zaadaptowania na powierzchnie handlowe. Niejednokrotnie są to nieruchomości już istniejące, w których kilkanaście dekad temu tętniło życie, co społeczność wspomina z sentymentem. A ponieważ są to zazwyczaj centra miast, w powstawanie tego typu obiektów i towarzyszącej im infrastruktury komunikacyjnej angażuje się lokalne samorządy. I nie chodzi tu tylko o zastosowanie funkcjonalnych rozwiązań, ale również o partycypację w kosztach.

 

Źródło videoPR.pl. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top