Znaczna redukcja spalania oraz większa niezawodność elektrycznych autobusów hybrydowych

Hybrydowe autobusy są bardziej ekonomiczne pod względem spalania, powodują mniejsze emisje i są bardziej niezawodne od dotychczas dostępnych na rynku – pokazują wyniki niedawno opublikowanego niezależnego badania.

National Renewable Energy Laboratory (Narodowe Laboratorium Energii Odnawialnej) przeprowadziło analizy porównawcze różnych technologii wykorzystywanych na nowojorskich ulicach i stwierdziło, że autobusy Orion VII z układem napędowym z serii HybriDrive® BAE Systems charakteryzują się największą wydajnością i niezawodnością. W godzinach nowojorskiego szczytu komunikacyjnego okazały się one o 45% bardziej ekonomiczne niż autobusy z silnikiem Diesla oraz o 100% lepsze od pojazdów napędzanych gazem ziemnym. Z raportu NREL wynika też, że kierowcom bardziej odpowiadała moc autobusów hybrydowych, których elektryczny napęd daje większy moment obrotowy, szczególnie przydatny przy przyspieszaniu i pokonywaniu wzniesień.

Nowojorska flota hybrydowa okazała się też najmniej zawodna – nowe autobusy przejeżdżały 7 000 mil bez wizyty w warsztacie, podczas gdy autobusy na gaz ziemny pokonywały bezawaryjnie 5 000 mil, a z silnikiem Diesla 4 000 mil. Układ HybriDrive® spisywał się lepiej niż inne układy napędowe – pozwalał przejechać 10 000 mil bez awarii (napęd CNG jedynie 8 000 mil, a napęd Diesla 5 000 mil).

„Produkowany seryjnie przez naszą firmę układ hybrydowy jest szczególnie dobrze dostosowany do miejskiego ruchu – częstego zatrzymywania i ruszania pojazdu” – wyjaśnił Hank McGlynn, wiceprezes działu Power Systems firmy BAE Systems w Johnson City stanu Nowy Jork. „Jest to prosta konstrukcja, sprawdzona w dziennym, niezwykle nasilonym ruchu miejskim. Testowaliśmy ją już na dystansie przeszło miliona mil.”

W pojazdach serii hybrydowej stosuje się mniejsze silniki Diesla, co pozwala zredukować zarówno ciężar, jak i koszty. W pełni elektryczny napęd daje maksymalną wydajność i ogranicza emisje, zaś specjalnie skonstruowany układ hamowania pozwala odzyskać zużytą energię i przedłużyć żywotność hamulców. W projekcie została zupełnie wyeliminowana skrzynia biegów, zwiększająca koszty eksploatacyjne autobusów miejskich.

W badaniu NREL przeanalizowano działanie, eksploatację, osiągi, emisje, koszty i poziom bezpieczeństwa miejskich autobusów działających w normalnym ruchu Nowego Jorku, który charakteryzuje się bardzo szybkim zużywaniem floty. Po mieście jeździ 4 000 autobusów, w tym pojazdy z silnikiem Diesla, z napędem hybrydowym i na gaz ziemny. Obecnie 325 autobusów Orion VII odbywa normalne kursy, a kolejne 500 zostało zamówione.

Wyniki z Nowego Jorku są opisane w raporcie, który obejmuje dane gromadzone od września 2004 do maja 2005. Drugi i ostateczny raport ma ukazać się w 2006 roku. Znajdą się w nim dane pochodzące od większej liczby przewoźników i obejmujące dłuższy okres czasu.

Orion

Orion jest liderem produkcji autobusów miejskich i jako pierwszy wprowadził na rynek Ameryki Północnej czystą technologię hybrydową łączącą silnik Diesla z napędem elektrycznym. Orion jest marką należącą do DaimlerChrysler. Wykorzystuje bazę inżynierską, badawczo-rozwojową i finansową największego na świecie producenta autobusów i autokarów, by dostarczać swym międzynarodowym odbiorcom najlepsze rozwiązania. W Ameryce Północnej produkcję autobusów i autokarów skupia dział DaimlerChrysler Commercial Buses North America, który oprócz marki Orion obejmuje też markę autokarów Setra oraz samochody dostawcze Dodge Sprinter. Orion produkuje autobusy w zakładach posiadających certyfikat ISO i zlokalizowanych w Mississauga, Ontario oraz Oriskany w stanie Nowy Jork. Działalność Orion wspiera rozległa siatka oddziałów zapewniających potrzebne części i usługi.

BAE Systems

BAE Systems jest międzynarodową firmą, zajmującą się rozwojem zaawansowanych systemów obronnych i lotniczych, ich dostawami i serwisem. Specjalizuje się w technologiach lotniczych, lądowych, morskich i kosmicznych. Projektuje i produkuje samoloty wojskowe, okręty nawodne i podwodne, systemy radarowe, awioniczne, komunikacyjne i elektroniczne, a także systemy broni kierowanych oraz zapewnia obsługę posprzedażną tych produktów. BAE Systems zatrudnia przeszło 100 000 pracowników, a jej roczna sprzedaż w 2005 roku przekroczyła 15,4 mld GBP.

http://media.edelman.pl/pr/52630/znaczna-redukcja-spalania-oraz-wieksza-niezawodnosc-elektrycznych-autobusow-hybrydowych

Authors
Top